سانای

سانای

سانای

سانای

آشنا شدن با خوبی های تور آلمان

عنوان : شروط تور آلمانبا جدیدترین قوانین اقامت

شما با استفاده از تور ارمنستان میتوانید لحظات خوشی را برای خود و خانواده تان در کشور زیبای ارمنستان رقم بزنید و خاطرات بسیار زیبایی در این کشور ثبت کنید.

 

سوئد
اطلاعات ویژه کارفرمایان

این کارفرماست که مشخص می کند نیاز جهت استخدام فردی از خارج از اتحادیه اروپا / منطقه همکاری اقتصادی اروپا و سوئیس وجود دارد. در این صورت به متقاضی کار یک پیشنهاد کار ارائه می کند. متقاضی کار پس از آن تقاضای اجازه کار ارائه می کند. اداره مهاجرت سوئد تصمیم گیری می کند که دستمزد و دیگر شرایط استخدامی در سطح قراردادهای گروهی صنفی در سوئد و یا در سطح معمول آن شغل یا رشته قرار دارد.


اقدامات کارفرما

قدم اول: آگهی کردن شغل

شما می بایست بهنگام استخدام پرسنل جدید امکان تقاضای آن را در اختیار افراد ساکن سوئد، دیگر کشورهای اتحادیه اروپا/منطقه همکاری اقتصادی اروپا و سوئیس قرار دهید.

آسان ترین راه آگهی دادن شغل مربوطه از طریق اداره کاریابی سوئد است. مشاغل آگهی شده از طریق اداره کاریابی بصورت اتوماتیک در EURES (بانک شغلی اتحادیه اروپا) نیز آگهی می شوند.

کارفرمایان می توانند پس از تماس با اداره کاریابی شغل مربوطه را براحتی از طریق خدمات “آگهی مستقیم” این اداره بر روی اینترنت آگهی نمایند. اداره کاریابی همچننی می تواند جهت یافتن نیروی کار از کشورهای اتحادیه اروپا/منطقه همکاری اقتصادی اروپا و سوئیس نیز به کارفرما کمک کند. اطلاعات بیشتر در این زمینه در وب سایت اداره کاریابی سوئد در دسترس علاقمندان قرار دارد.

کارفرما باید به اداره مهاجرت نشان دهد که نیاز به نیروی کار را آگهی نموده است. به این صورت که در پیشنهاد استخدامی که ارائه می کند درج کند که مراتب نیاز به نیروی کار در چه تاریخی و در کجا آگهی شده است و شماره رفرنس مربوط به آگهی را که همزمان با انتشار آگهی به او داده می شود را نیز اعلام نماید.

وب سایت اداره کاریابی سوئد

www.arbetsformedlingen.se

 

قدم دوم: چگونگی تنظیم یک پیشنهاد کاری

کارفرما باید فرم 232011 اداره مهاجرت جهت ارائه یک پیشنهاد کاری را تکمیل کند. چنانچه پیشنهاد کاری مربوط به چند نفر با وظایف و شرایط شغلی مشابه باشد می بایست از فرم “لیست اسامی” شماره 2340 11 اداره مهاجرت استفاده کرده و آن را ضمیمه فرم پیشنهاد کاری نماید.

اطلاعات مربوط به شرایط استخدامی در تصمیم گیری اداره مهاجرت از اهمیت بسیاری برخوردار است. بسیار مهم است که این فرم بصورت کامل و صحیح تکمیل شود. شغل ارائه شده توسط کارفرما باید با کد مخصوص هر شغل که لیست آن تحت عنوان لیست SSYK در وب سایت مرکز آمار سوئد در دسترس است مشخص گردد. کد SSYK مربوط به شغلی که ارائه می کند به هنگام آگهی کردن آن توسط اداره کاریابی سوئد نیز در اختیار کارفرما قرار داده خواهد شد.

وب سایت مرکز آمار سوئد

www.scb.se

 

قدم سوم: درخواست نظر اتحادیه صنفی مربوطه

اتحادیه صنفی مربوطه می بایست در مورد عادلانه بودن شرایط استخدامی که کارفرما به متقاضی ارائه می کند نظر بدهد. شرایط دستمزد، بیمه و دیگر شرایط استخدامی باید همطراز با شرایط قراردادهای گروهی صنفی سوئد و یا در سطح معمول آن شغل یا رشته باشد.

چنانچه کارفرما دارای قراردادهای گروهی با یک اتحادیه صنفی است که امور مربوط به آن شغل را سازماندهی می کند آن اتحادیه می بایست در رابطه با شرایط استخدامی نظر بدهد. اگر فاقد قرارداد گروهی با یک اتحادیه صنفی است یک اتحادیه صنفی مربوط به شغل و رشته مربوطه باید در رابطه با آن نظر بدهد.

چنانچه خود کارفرما نظر اتحادیه صنفی مربوطه را تهیه کرده و در اختیار اداره مهاجرت قرار دهد کمک زیادی به سرعت بخشیدن به روند پرونده کرده است. برای اینکار می تواند فرم پیشنهاد کاری خود را به اتحادیه صنفی مربوطه ارسال کند تا اتحادیه صنفی مربوطه پس از تکمیل بخشهای مورد نیاز و اعلام نظر خود آن را به او برگشت دهد.

 

قدم چهارم: کارفرما پیشنهاد کاری را برای متقاضی کار ارسال کند

پیشنهاد کاری به متقاضی کار ارسال می شود که آن را ضمیمه دیگر مدارک خود می نماید. این بسیار مهم است که تقاضا تکمیل و همه مدارک مورد نیاز ضمیمه شده باشد.


کارفرمایی که مایل به استخدام فردی است که در یکی از دانشگاه های سوئد مشغول به تحصیل است:

دانشجویی که در سوئد کار نیز می کند و یا در سوئد پیشنهاد کاری دریافت کرده است می تواند بدون نیاز به ترک سوئد تقاضای کار و اقامت ارائه نماید. دانشجو برای برای دریافت اجازه کار می بایست:

– دارای اقامت معتبر تحصیلی باشد

– حداقل 30 پوئن دانشگاهی را گذرانده و یا حداقل یک ترم در دوره های تحقیقی مشغول به تحصیل بوده باشد

تقاضای کار باید قبل از اتمام مدت اقامت تحصیلی دانشجو ارائه شود. اگر این شرایط احراز شده باشد اداره مهاجرت تقاضای اقامت و کار را بر اساس قوانین درج شده در بالا مورد بررسی قرار خواهد داد.

حق شکایت

یک دانشجو در صورتی می تواند از یک تصمیم مربوط به اجازه کار و اقامت به مرجع بالاتر شکایت نماید که همزمان حکم ممنوعیت ورود و یا اخراج از کشور دریافت کرده باشد.


اگر مایل به استخدام فردی هستید که جهت ملاقات شما یا کارفرمای دیگری به سوئد آمده است:

اگر فردی جهت ملاقات با یک کارفرما به سوئد سفر کرده باشد، برای مثال جهت حضور در یک مصاحبه کاری، وی می تواند تقاضای اجازه کار و اقامت خود را پس از ورود به سوئد ارائه کند. تقاضا برای اینکه مورد موافقت قرار بگیرد می بایست در زمان اعتبار ویزای فرد تسلیم گردد. همچنین می بایست دلایل ویژه ای جهت شروع بی درنگ کار وجود داشته باشد. شغل ارائه شده می بایست همچنین در لیست مشاغل مورد نیازی که در نزد اداره مهاجرت موجود است قرار داشته باشد. این لیست بر روی وب سایت اداره مهاجرت سوئد قرار خواهد گرفت. همچنین می بایست نشان داده شود که کارفرما در صورتیکه متقاضی کار مجبور به ترک سوئد شود جهت اداره امور تشکیلات خود دچار مشکل خواهد شد. اگر این شرایط احراز شده باشد اداره مهاجرت تقاضای اقامت و کار را بر اساس قوانین درج شده در بالا مورد بررسی قرار خواهد داد.

حق شکایت

تصمیم مخالفت با درخواست اجازه کار قابل شکایت به مرجع بالاتری نیست مگر اینکه متقاضی همزمان حکم ممنوعیت ورود و یا اخراج از کشور دریافت کرده باشد.


چنانچه کارفرمای یک متقاضی پناهندگی هستید:

چنانچه شما مبادرت به استخدام یک متقاضی پناهندگی نمایید وی می بایست دارای مدرکی بنام AT-UND مبنی بر عدم نیاز به دارا بودن اجازه کار است. معنی چنین اجازه ای این است که متقاضی پناهدنگی مجاز است تا بدون نیاز به دارا بودن اجازه کار در سوئد به کار مشغول شود. برای اینکه بدانید یک متقاضی پناهدنگی دارای مدرک AT-UND می باشد می توانید به پشت کارت شناسایی موسوم به “ال ام آ” که همه متقاضیان پناهندگی دارای آن هستند نگاه کنید. چنانچه در بخش 7 کارت “ال ام آ” کلمه AT-UND درج شده باشد متقاضی پناهندگی جهت اشتغال به کار در سوئد نیازی به اجازه کار ندارد. AT-UND بصورت معمول تا زمانی که متقاضی کشور را ترک نکرده و یا اجاره کار و اقامت بگیرد دارای اعتبار است.

چنانچه شما یک متقاضی پناهندگی را استخدام کنید موظف هستید که مراتب آن را کتبا به اداره مهاجرت گزارش کنید. گزارش را به شعبه ای از اداره مهاجرت ارسال کنید که متقاضی پناهندگی در آن ثبت شده است. شما همچنین موظف هستید که پس از پایان مدت استخدام، مراتب آن را به اطلاع اداره مهاجرت سوئد برسانید. اطلاعات بیشتر و فرم های مورد نیاز در این زمینه از روز 15 دسامبر 2008 بر روی وب سایت اداره مهاجرت سوئد در دسترس قرار گرفته است.

اگر متقاضی پناهندگی به تقاضای پناهندگی خود پاسخ منفی دریافت کرده و این تصمیم قوت اجرایی پیدا کرده باشد وی می تواند در سوئد تقاضای اجازه کار و اقامت نماید. چنین تقاضایی می بایست در مدت حداکثر دو هفته پس از قوت اجرایی پیدا نمودن تصمیم ارائه شود. متقاضی پناهندگی به منظور گرفتن اقامت می بایست همچنین:

– از شش ماه قبل مشغول به کار بوده باشد و از زمان تسلیم تقاضا تا یکسال دیگر نیز قادر به ادامه کار باشد

– بتواند از طریق آن کار مخارج زندگی خود را تامین کند

– دارای گذرنامه ای باشد که تا پایان زمان مجوز کاری دارای اعتبار باشد

توضیح: یک تصمیم زمانی قوت اجرایی پیدا می کند که مدت سه هفته از زمانی که متقاضی پناهندگی از تصمیم اداره مهاجرت و یا دادگاه اطلاع حاصل نموده گذشته باشد. تصمیم دادگاه عالی مهاجرتی بلادرنگ دارای قوت اجرایی است. اگر یک متقاضی پناهندگی از تصمیم اتخاذ شده اعلام رضایت نماید نیز آن تصمیم بلادرنگ قوت اجرایی خواهد یافت.

کیش یکی از جزایر زیبای منطقه میباشد.تور کیش یکی از محبوب ترین تورها در میان گردشگران است.شما میتوانید در کیش تعطیلات فوق العاده ای با خانواده خود داشته باشید.

مهاجرت به کانادا , مهاجرت به استرالیا , اقامت , مهاجرت به کانادا , مهاجرت به استرالیا , اقامت

استان نیوبرانزویک در کانادا و برنامه مهاجرتی آن}

شما میتوانید در ادامه با نکاتی برای مهاجرت به استرالیا آشنا بشوید.


شرکتهای بیمه در کانادا به ارائه انواع متنوعی از بیمه ها می پردازند و بسیاری از آنها سایر خدمات مالی را نیز عرضه می کنند. بهر حال طبق قوانین فدرال ، شرکتهای خدمات مالی که صاحب شرکتهای بیمه هستند ، راسا اجازه فروش حق بیمه را ندارند ( بجز در بریتیش کلمبیا ). برخی کمپانی ها به طور خصوصی اداره می شوند در حالیکه اکثر آنها بوسیله سهامداران شرکتهای سهامی ، بیمه گذاران شرکتهای تعاونی یا دولت اداره می شوند و بیش از ۴۵۰ شرکت بیمه کانادایی و حدود ۲۰۰ شرکت خارجی ( که حدود ۶۰ درصد بازار را در اختیار دارند. ) مجوز تاسیس شعبه های مختلف را دارند.

 

شرکتهای بیمه متعددی وجود دارند که می توانید هر یک از آنها را انتخاب کنید و بسیاری از آنها طیف وسیعی از خدمات بیمه را ارائه می دهند ، درحالیکه سایر شرکتها ، فقط در زمینه خاصی کار می کنند: شرکتهای بیمه اصلی در اکثر شهرهای بزرگ کانادا دارای دفاتر نمایندگی هستند.

 

اکثر کانادایی ها ، بیمه خود را از طریق دلالان و نمایندگان بیمه خریداری می کنند. معمولا بهتر است از طریق یک نماینده مستقل که با تعدادی از شرکتها در ارتباط است ، خرید کنید تا از نماینده ای که تنها حق بیمه یک شرکت را می فروشد.( که اصطلاحا به آن اجیر “captive” می گویند.) همیشه حداقل با سه تن از نمایندگان بیمه مشورت کنید ، اما در نظر داشته باشید که این کار باعث کسب نقطه نظرات بسیار متفاوت خواهد شد. وقتی شما نماینده معتبری پیدا کردید ، کار معقولانه این است که تمامی بیمه های خود را از او بخرید ، اگرچه هنوز برای بیمه جدید به دنبال کسب نظرات سایر نمایندگان یا شرکتها باشید.

 

قبل از ورود به کانادا بررسی کنید که آیا خانواده شما ، تحت پوشش بیمه پزشکی قرار می گیرد یا خیر. بهتر است قبل از ورود به کانادا تحت پوشش بیمه قرار بگیرید، البته اگر بدون بیمه درمانی وارد کانادا شوید ، می توانید موقتا از طریق چند شرکت کانادایی تحت پوشش بیمه قرار بگیرید.

به محض اینکه وارد کانادا میشوید بایستی برای کارت بهداشت اقدام کنید. همه اعضای خانواده حتی نوزادان بایستی کارت بهداشت مخصوص خود را داشته باشند.برای در خواست کارت بیمه خدمات درمانی با وزارت بهداشت استان و یا منطقه ای که زندگی میکنید تماس بگیرید. در بیشتر استانها به محض درخواست کارت بیمه خدمات درمانی میتوانید از خدمات درمانی استفاده کنید ولی در استانهای بریتیش کلمبیا، انتاریو، کبک و نیوبرانزویک بعد از گذشت سه ماه مشمول استفاده از مزایای کارت میشوید.

کانادا دارای طرح بیمه وابسته به دولت (Medicare) است که مراقبتهای بهداشتی اولیه را به شهروندان ، ساکنان دائم ، و پناهندگان کانادا به صورت رایگان عرضه می کند. در برخی ایالتها این خدمات رایگان است ( یعنی هزینه ان از محل مالیاتهای عمومی تامین می شود.) ، درصورتیکه در سایر ایالتها باید قسمتی از هزینه ها را پرداخت کرد. علی رغم طرح بیمه پزشکی رایگان یا ارزان ، تعدادی از مردم برای مراقبتهای بهداشتی سریعتر و تخصصی تر ، بیمه های درمانی خصوصی نیز دارند که حق بیمه آنرا خود می پردازند و یا توسط کارفرما به عنوان جزئی از مزایای شغلی پرداخته می شود. اگر مراقبتهای بهداشتی رایگان شامل حال شما نمی شود( دربعضی از ایالتها حتی کسانی که واجد شرایط هستند، در سه ماه اول ورودشان به کانادا تحت پوشش خدمات بیمه رایگان قرار نمی گیرند، باید اطمینان حاصل کنید که دارای بیمه درمانی کافی ( حداقل ۲۵۰۰۰۰ دلار درسال) هستید. اگر قصد دارید مدت طولانی در کانادا اقامت کنید ، بهتر است قبل از ورود به این کشور تحت معاینات پزشکی کامل ، از جمله معاینه دندان و چشم قرار بگیرید. انجام آنها در کشورهای دیگر احتمالا ارزان تر از کانادا خواهد بود. اگر بلافاصله واجد شرایط لازم برای مراقبتهای بهداشتی نباشید، می توانید از بیمه درمانی خصوصی استفاده کنید.

برای زندگی در شهر های استرالیا باید با نکاتی برای مهاجرت به این کشور آشنا شوید.

دکوراسیون بسیار زیبای منزل لوکس و مدرن

عنوان: کاربرد چوب در دکوراسیون داخلی زیبا و جذاب

این مقاله درمورد دکوراسیون سنتی می باشد.

تمیز کردن کف خانه به بهترین نحو یکی از مهمترین کارها برای هر خانم خانه دار است که شامل برخی نکات خانه داری اصولی است وسبب ایجاد زیبایی بینظیری در طراحی دکوراسیون منزل میشود. بهترین راههای نظافتِ کف خانه به فکر این هستید که چطور زمین خانه تان را تمیز کنید؟ تمیز کردن فرش، کف پارکت، سرامیک و ... برای شما سؤال شده است؟ قطعاً هر روز یا هر چند روز یکبار این کار را انجام می دهید ولی حتماً می خواهید بدانید که چه کارهایی می شود انجام داد تا از کثیف شدن زود هنگام آن جلوگیری کنید یا اینکه چگونه بهتر می توانید این کار را انجام دهید. تمیز کردن قسمت های مختلف خانه را در شماره های قبل گفتیم و حالا نوبت به یک قسمت مهم می رسد و آن کف خانه است.

چند اصل مهم برای هر کفی

۱- استفاده از پادری: استفاده کردن از یک تکه فرش کوچک یا حتی موکت موجب می شود تا شما به هنگام ورود به خانه بسیاری از آلودگی ها مثل خاک، شن، گل، سنگ ریزه و آشغال را با کفش هایتان وارد خانه نکنید.
۲- افراد خانواده را مجبور کنید تا کفش هایشان را دم در و هنگام ورود به منزل از پایشان خارج کنند. این کار هم باعث کاهش ورود گرد و خاک به داخل منزل می شود. بچه ها معمولاً در آوردن خاک به منزل با کفش هایشان مشهورند. در عین حال کفش های عاج دار علاوه بر آوردن سنگ ریزه به منزل باعث رساندن آسیب به کف خانه هم می شود.
۳- تمیز کردن معمول کف خانه برای عمر زیاد و همچنین زیبایی آن بسیار مؤثر است. آلودگی ها باید به سرعت با کمک جارو یا جاروبرقی و در صورتی که مایعات باشد باکمک تی پاک شود تا پس از گذشت مدتی از آن مجبور به خراشیدن و کارهای دیگر نباشید. زمین های به صورت پارکت و موزاییک و ... قبل از شست وشو با مایع و شست وشوی مربوط باید با جارو کاملاً تمیز شود.
۴- هنگامی که می خواهید روی فرش را با جاروبرقی تمیز کنید، سر جارو برقی را در حالت فرش قرار دهید یعنی عاج های مویی فرش را به داخل دهید. حواستان باشد هنگامی که می خواهید سطوح پارکتی یا موزاییکی و یا سرامیکی را تمیز کنید، مجدداً عاج های مویی را خارج کنید چون ممکن است به اینگونه کف ها صدمه وارد کند.
۵- صندلی و میز معمولاً به کف های غیر فرشی آسیب می رساند. سعی کنید حتی الامکان از وسیله ای برای گذاشتن زیر پایه های میز و صندلی استفاده کنید تا درهنگام حرکت کردن فرش و میز به کف خانه تان آسیبی نرسد. برای این کار می توانید از یک تکه کوچک موکت یا وسایلی که به این منظور تهیه شده است استفاده کنید.
۶- برای قسمت هایی از خانه که معمولاً پررفت و آمد است و زیاد عبور و مرور در آن است سعی کنید از فرش یا یک قالیچه استفاده کنید تا در آن قسمت ها به زمین آسیبی نرسد. حتی می توانید قالیچه را روی فرش هم بیندازید تا به فرشتان کمتر آسیب برسد.
۷- قبل از اینکه شروع به تمیز کردن زمین بکنید، ابتدا ببینید که کدام مواد برای زمین شما مناسب است و آسیبی به آن نمی رساند. حتماً سعی کنید کار تمیز کردن را با دست انجام دهید.





اگر در خانه‌تان مجسمه‌های گچی دارید یا روی دیوارهای خانه گچبری دارید برای پاک کردن و تمیز کردن آنها از محلول آب و نشاسته استفاده کنید و این محلول را با کمک یک پارچه تمیز روی مجسمه یا گچبری بکشید. البته این کار را باید با ملایمت انجام دهید

مطالعات و تحقیقات نشان داده که دستگاه تلفن یکی از آلوده‌ترین ابزار خانه است و باید برای شست‌و‌شوی آن از پنبه و الکل استفاده و تمامی بخش‌های آن را به‌خوبی ضدعفونی کرد. این‌کار را به صورت منظم انجام دهید.

اگر به درخشش دگمه‌هایتان اهمیت می‌دهید برای پیشگیری از سیاه شدن دکمه‌های طلایی‌رنگ پیش از استفاده از لباس یک لایه نازک لاک بی‌رنگ روی دکمه بزنید تا از خش‌افتادن و سیاه شدن آن پیشگیری کنید.

محلول پیشنهادی برای تمیز کردن سرامیک : مخلوط ۱/۴ لیوان جوش شیرین ، ۱/۲ لیوان سرکه و ۱ لیوان آمونیاک در یک سطل آب گرم برای پاک کردن و زدودن رسوبات و آلودگی‌ها سرامیک فوق‌العاده است. ( البته این روش برای پاکسازی لکه های قدیمی و مقاوم پیشنهاد می شود)

کفپوش های پارکت و زمین هایی که با پارکت پوشیده شده اند بسیار حساسند و نباید همانند کف های سرامیکی و موزاییکی با آن رفتار کرد. رسیدن آب به پارکت در هنگام تمیز کردن به منزله خراب شدن قسمت هایی از پارکت و باد کردن آن می شود. هر چه نباشد به هر حال چوبی است.

معمولاً زمین های پارکتی توسط واکس ها و روغن های مخصوص براق می شوند. پس از انجام این کارها یک قطره آب روی یکی از قسمت های پارکت بریزید و چند لحظه صبر کنید تا خشک شود. اگر دایره یا لکه سفیدی ایجاد شد، مطمئن باشید که این قسمت و سایر قسمت ها کاملاً تمیز است. حالا می توانید با تی های مخصوص زمین های پارکت، یعنی همان تی های خشک روی آن و سایر قسمت ها را تمیز کنید.

معمولاً موادی هستند که مخصوص تمیز کردن کف های پارکت است. این مواد عموماً به صورت اسپری و روغن هستند. برای تمیز کردن کف های پارکتی حتماً از این گونه مواد استفاده کنید.

در این مقاله اشاره ای به طراحی دکوراسیون شده است

دکوراسیون , دکوراسیون داخلی , طراحی دکوراسیون , دکوراسیون , دکوراسیون داخلی , طراحی دکوراسیون

آیا بین زیبایی پوست و اعصاب ما ارتباط وجود دارد؟

عنوان: آیا بین زیبایی پوست و اعصاب ما ارتباط وجود دارد؟

این مقاله درمورد عمل بینی می باشد.

داشتن ناخن های زیبا برای هر خانمی از اهمیت بالایی برخوردار است و تزیین ناخن ها به روش های مختلفی از جمله کاشت و پانچ ناخن صورت میگیرد. تزئین ناخن‌ها نیز داستان خودش را دارد و بسیار متنوع و پیچیده است از کاشت ناخن، فرنچ و مانیکور پتیکور و پانچ ناخن گرفته تا لاک و استمپ ناخن. اما پانچ ناخن دست و پا نیز روش جدیدی است که امسال مورد توجه قرار گرفته است بدین صورت که پس از سوراخ کردن ناخن، آویزی را بر روی آنها می‌گذارند که بسته به سلیقه افراد از یک نگین کوچک تا آویزهایی به شکل قلب، ستاره و... با زنجیرهای نازک به ناخن متصل می‌شوند.

خانمها بیشتر از آقایان به ظاهر و زیبایی ناخن‌های خود اهمیت می‌دهند و پول و زمان زیادی را صرف نگهداری و زیبا نمودن ناخن‌هایشان می‌کنندو در بسیاری از موارد، ناخن‌ها نشان دهنده عادات شخصی و بهداشتی افرادند.

اما آیا همه آنهایی که از این وسایل استفاده می‌کنند، از خطرات آن باخبرند؟

یک متخصص پوست و مو در خصوص دارا بودن ناخن‌هاى سالم و جذاب مى‌گوید: «شاید مهمترین نکته در خصوص سلامت ناخن زنان خانه‌دار، استفاده نکردن آنها از دستکش حین انجام کارهاى خانه و شست‌وشو باشد.

چون مواد شوینده قوى و کار با اجسام سخت، به راحتى لایه محافظ ناخن را از بین مى‌برند و موجب ترک خوردن آن مى‌شوند، پس بهترست در همه حال، حتى زمان جارو کردن، از یک دستکش محافظ استفاده شود.»

وى ادامه مى‌دهد: سعى کنید حتماً بعد از کار با مواد کثیف، ناخنهایتان را با برس ویژه تمیز کنید. در ضمن براى جلوگیرى از شکننده شدن ناخن در زمان سوهان کشیدن، هیچگاه ناخنها را در دو جهت سوهان نکشید. این متخصص پوست و مو مى‌افزاید: به کودکان خود یاد بدهید نباید از ناخن استفاده ابزارى کرد؛ مثلاً خارج کردن منگنه از درون کاغذ صحیح نیست. چون به شدت به بافت ناخن صدمه مى‌زند.»

این متخصص رعایت رژیم غذایى صحیح را جهت تقویت ناخن‌ها مى‌داند و می‌گوید: «غذاهاى سرشار از سولفور و سیلیکون مثل گل کلم و ماهی، موجب حفظ طراوت ناخن مى‌شود (خصوصاً افرادى که با ناخن‌هاى خود، بیشتر کار مى‌کنند مثل نوازندگان موسیقى باید بیشتر از این رژیم استفاده کنند.) همچنین آب هویج تازه به علت غنى بودن از کلسیم و فسفر سبب استحکام ناخن‌ها مى‌شود، نوشیدن آب ، مایعات و استفاده روزانه از ‌5/2 میلى‌گرم بیوتین (در تخم مرغ و جگر به وفور یافت مى‌شود) نیز مى‌تواند در شادابی، نرمى و سلامت ناخن مفید واقع شود.»

دکتر کامران بلیغی، متخصص پوست و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران می‌گوید: «استفاده از ناخن‌های مصنوعی و کاشت ناخن، عوارضی همچون عفونتهای معمولی و قارچی، درماتیت (اگزمای تماسی) تغییر شکل صفحه ناخن، شکنندگی و حتی از بین رفتن صفحه اصلی ناخن را به دنبال خواهد داشت.

همچنین، کاشت ناخن‌های مصنوعی باعث تغییر رنگ ناخن، التهاب دور ناخن، خط خط شدن و خرد شدن ناخن و کنده شدن لبه آزاد ناخن از بستر (ا ُنیکولیز) می‌شود.»دکتر نیلفروش زاده، متخصص پوست و مو نیز معتقد است: «استفاده طولانی مدت از ناخن‌های کاشته شده از آماده مصرف گرفته تا ناخن‌های کاشته شده برای استفاده طولانی مدت می‌تواند باعث واکنش‌های دردناک و شدید شامل عفونت پوست اطراف ناخن‌ها و شل شدن ناخن‌ها شود.

در این مقاله درمورد کاشت مو اشاره ای شده است

رعایت اصول فنگ شویی در طراحی اتاق خواب

عنوان: تابلو های بسیار زیبا در طراحی دکوراسیون داخلی منزل

این مقاله درمورد دکوراسیون سنتی می باشد.

دکوراسیون سنتی و یا همان کلاسیک یکی از دلایل راحتی و آسایش در خانه های قدیمی بود.البته سبک دکوراسیونی که امروزه به آن سنتی و یا کلاسیک گفته می شود در گذشته به عنوان یک مد جدید و به روز شناخته میشد.در هر دوره ای رنگ ها و الگو های طراحی, منعکس کننده روش و سبک زندگی در آن دوره بوده است.اگر شما قصد ایجاد تغییر در چیدمان منزل و خانه خودتان را دارید بدون شک وسوسه می شوید که سری به آخرین مدل ها و مدهای طراحی دکوراسیون خانه بزنید و از آنها ایده بگیرید.دکوراسیون سنتی در دنیای پر زرق و برق امروز نیز همچنان جایگاه و طرفداران خاص خود را دارد.افراد بسیاری هستند که با مراجعه به دفاتر دکوراسیون و یا طراحان دکوراسیون, درخواست اجرای سبک سنتی در دکوراسیون منزل خودشان را دارند.باید به این موضوع دقت کنید که در دنیای طراحی و دکور تفاوت هایی میان دکور سنتی و کلاسیک وجود دارد.

در دکور سنتی, قالب طراحی و چیدمان منزل همان سبک, رنگ و طرح خانه های قدیمی مد نظر قرار دارد اما در دکوراسیون کلاسیک با پیروی از همان قاعده و قانون, رنگ و بوی از دنیای معاصر نیز دیده میشود.این دو سبک دکوراسیون (کلاسیک و سنتی) معمولا هیچ وقت از مد نمی افتد و در هر منطقه ای مخاطب و علاقه مند خاص خود را دارد.در دنیای امروز مدل و سبک های دیگری نیز هستند که مثل این دو مدل همیشه در میان انتخاب های مردم برای تغییر دکور منزلشان قرار میگیرد.سبک هایی مانند :

روستیک : سبک و مدلی که به دلیل استفاده از چوب به عنوان مواد تشکیل دهنده همه وسایل منزل شناخته می شود.در ادامه نمونه هایی از سبک دکوراسیون روستیک را مشاهده میکنید.


دکوراسیون روستیک,دکوراسیون داخلی,دکور سنتی  دکوراسیون روستیک,دکوراسیون داخلی,دکور سنتی  دکوراسیون روستیک,دکوراسیون داخلی,دکور سنتی


وینتیج : سبکی که به دلیل مقرون به صرفه بودن و حس راحتی هیچ وقت از مد نمی افتد.در ادامه نمونه های از دکوراسیون Vintage را مشاهده میکنید که با ترکیبی از رنگ سیاه و سفید طراحی شده است.


دکوراسیون وینتیج,دکوراسیون داخلی,دکور Vintage  دکوراسیون وینتیج,دکوراسیون داخلی,دکور Vintage  دکوراسیون وینتیج,دکوراسیون داخلی,دکور Vintage


لوکس : سبکی پر زرق و برق که معمولا شما را یاد خانه ای با وسایل زیاد و لوکس می اندازد.در ادامه تصاویری از سبک دکوراسیون لوکس که بسیار پرطرفدار میباشد را مشاهده میکنید.


دکوراسیون لوکس,دکوراسیون داخلی,دکور لوکس  دکوراسیون لوکس,دکوراسیون داخلی,دکور لوکس  دکوراسیون لوکس,دکوراسیون داخلی,دکور لوکس


معمولا وسایل که در چیدمان و طراحی دکوراسیون سنتی استفاده میشود, وسایلی هستند که بعضا به دلیل قدمت و عمرشان ارزش دارند.بعضی از این دکوری ها به دلیل سابقه و طول عمرشان ارزش و قیمت بالایی دارند.در چیدمان وسایل منزل در سبک سنتی یا کلاسیک قواعد خاصی وجود دارد.در این سبک از چیدمان شما اثری از بی نظمی و یا نا هماهنگی نمیبینید.معمولا از مبلهای چوبی استفاده میشود.رنگ دیوارها روشن است.وسایلی مانند آینه, گلدان های طبیعی, قاب عکس های چوبی و ... از استایل های سبک سنتی و کلاسیک است.در ادامه شما را با 5 آیتم تاثیر گذار و مهم در زیباتر شدن دکوراسیون کلاسیک آشنا میکنیم.

در این مقاله درمورد دکور سنتی اشاره ای شده است.