سانای

سانای

سانای

سانای

آشنایی با سیستم آموزشی بلژیک و تحصیل در این کشور

عنوان: زندگی در ترکیه و هر آنچه که باید درباره آن بدانید

این مقاله در مورد زندگی درامریکا می باشد.

ترکیه کشوری که در بین دو فرهنگ کاملا متفاوت قرار دارد و این موضوع باعث تاثیر گرفتن این کشور از هر دو کشور میشود.اما همچنان با تکیه بر فرهنگ گذشته خود توانسته از این موقعیت یعنی واقع شدن در بین غرب و شرق بهترین استفاده را بکند و  و از نظر علمی و دانشگاهی و یا اقتصادی در سطح خوبی قرار بگیرد.بیشترین جمعیت این کشور را مسلمانان تشکیل میدهد و به همین دلیل به یک مقصد خوب برای مسلمانان برای مهاجرت,کار ویا حتی تفریح تبدیل شده است.اقتصاد ترکیه ترکیبی از صنایع بومی و مدرن است که هر روز گستر ده تر میشود.ترکیه در زمینه ایجاد اشتغال برای جوانان در زمینه های فراوانا فعالیت های گسترده ای کرده است.

اقتصاد ترکیه ترکیبی از صنایع بومی و مدرن است که هر روز گستر ده تر میشود.ترکیه در زمینه ایجاد اشتغال برای جوانان در زمینه های فراوانا فعالیت های گسترده ای کرده است. به عنوان مثال در زمینه کشاورزی که با ایجاد زمینه های لازم باعث ثبت رتبه هفتم برای این کشور در دنیا در زمینه تولیدات کشاورزی شد.همچنین بخش حمل و نقل و بانکداری این کشور روند رو به رشد و مثبتی داشته است.همین عموامل باعث جلب کردن توجه نیروی کار مهاجر به این کشور شده است و متقاضیان کار برای کار در کشوری که بستر مناسب و آرامی در اقتصاد دارد اقدام میکنند.یکی درگیر از عواملی که بیشترین نقش را در رشد اقتصادی ترکیه را داشته صنعت پوشاک و نساجی این کشور بوده است به نحوی که پوشتک این کشور به برند قابل اطمینانی برای سرمایه گذاری در میان تجار تبدیل شده است.

وضعیت فعلی صنعت نساجی و پوشاک ترکیه

اگرچه سابقه صنعت نساجی در ترکیه به قرن هفده میلادی در امپراتوری عثمانی بازمی‌گردد، اما صنعت نساجی در قرن بیستم و با تاسیس کشور ترکیه وارد دوره نوسازی و مدرنیزاسیون شد. بالطبع با رشد کمی و کیفی صنعت پارچه بافی این کشور به‌عنوان لکوموتیو صادرات، بخش پوشاک آماده مصرف(Ready-to-wear) هم به مرور رشد کرد‌. در دو دهه اخیر همواره بیش از 10درصد کل صادرات ترکیه از آن این صنعت بوده است، جالب است بدانیم تقریبا نیمی از صادرات پوشاک ترکیه به کشورهای اتحادیه اروپا تعلق دارد‌. آلمان، انگلستان، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، هلند، دانمارک، آمریکا، بلژیک و سوئد مقاصد اصلی صادراتی این کشور به شمار می‌آیند.

 وضعیت مناسب صادرات صنعت پوشاک ترکیه دلایل متعددی دارد که در ادامه برخی از این موارد را بررسی خواهیم کرد:

    ترکیه از نظر مواد اولیه نساجی کشوری غنی به شمار می‌آید و هفتمین کشور تولیدکننده پنبه در جهان است.
     ترکیه موقعیت جغرافیایی مناسبی در میان اروپا و آسیا داشته و از طریق دریای مدیترانه با آفریقا در ارتباط است. درحالی که بخش تولید در استان‌های داخلی و آسیایی ترکیه به سرعت در حال رشد است، استانبول با مراکز خرید متعدد و حضور برندهای ترک و خارجی در حال تبدیل شدن به پایتخت مد جدید در کنار شهرهای پاریس، میلان، نیویورک و لندن است.
     این کشور دارای نیروی کار جوان و ماهر در بخش پوشاک و نساجی است‌. هم بخش دولتی و هم سازمان‌های غیردولتی از نیروی کار با آموزش‌های فنی به منظور حفظ سطح مهارت آنها حمایت می‌کنند‌. نیروی کار ترکیه از نیروی کار آسیایی ماهرتر و از نیروی کار اروپایی ارزان‌تر است.
     شرایط نیروی کار در صنعت پوشاک ترکیه به مراتب مناسب‌تر از کشورهایی نظیر بنگلادش و چین است و مشکلات مربوط به سلامتی و شرایط انسانی کار در این کشور کمتر از رقبای آسیایی خود است.




در این مقاله درمورد راه های گرفتن اقامت کانادا اشاره ای شده است.

عمل جراحی فک چه موقع الزامی است ؟

عنوان: نکاتی مهم درمورد عمل جراحی بینی یا راینولوژی بدانید

این مقاله درمورد کاشت مو می باشد.

کاشت ناخن برای زیبایی بیشتر دست ها و ناخن ها در بین خانم ها طرفداران خاص خود را دارد که با آشنایی با انواع روش های کاشت ناخن میتوانید بهترین روش را برای این کار برگزینید.

کاشت ناخن در کشور رواج پیدا کرده است. کسانی که به این کار مبادرت می ورزند هرکدام دلایلی برای انجام این عمل دارند. نداشتن ناخن و زیباتر شدن آن، از جمله این دلیل است . خانم‌هایی که از ناخن‌های مصنوعی و کاشته شده استفاده می‌کنند برای زمان طولانی ممکن است مشاهده کنند که ناخن‌های طبیعی آنها نازک‌تر و مات‌تر شده است و در مواردی منجر به عوض شدن جهت و محور ناخن می‌شوند.»او پیشنهاد می‌کند که اگر اصراری برای استفاده از ناخن‌های مصنوعی وجود دارد، این ناخن‌ها هر 3 ماه یک بار برداشته شوند و اجازه داده شود تا ناخن‌های طبیعی استراحت کنند.

چسب‌هایی برای آهن
افزایش طول ناخن‌ها ممکن است به وسیله ناخن‌های پلاستیکی که کل ناخن یا انتهای ناخن را می‌پوشاند انجام شود. این ناخن‌های مصنوعی با چسب‌هایی چسبانده می‌شوند که حاوی methacrylate هستند که ماده‌ای حساسیت‌زا است و ممکن است باعث شکاف و ترک ناخن شوند.

دکتر بلیغی معتقد است: «پوشاندن ناخن‌ها به وسیله چسب به دلیل وجود آکریلات در ترکیبات آنها از لحاظ طبی و پزشکی عوارضی نظیر پوسته‌ریزی، تغییر بافت ناخن و عفونت‌های قارچی به خصوص کاندیدا را به وجود می‌آورد و به جز در افرادی که بافت ناخن در آنها به دلیل ژنتیکی یا بیماری از بین رفته است ، توصیه نمی‌شود.»

براساس گزارشهای موجود، چسب‌هایی که برای چسباندن ناخن‌های مصنوعی به کار می‌روند به دلیل آزاد کردن سم سیانید و بخار ناشی از آن می‌تواند باعث مسمومیت و حتی فوت افراد آرایشگر شود.

کاشت پودری
در کاشت اولیه تیپ یا همان ناخن مصنوعی از نیمه ناخن با چسب ناخن چسبانده می‌شود و تا  اندازه دلخواه کوتاه می‌شود. روی ناخن مواد ضد قارچ را می‌زنند، بعد پودر کاشت که همان مواد دندانپزشکی است روی ناخن زده و در امتداد قالب کار می‌کنند و بعد از آن با سوهان برقی به ناخن شکل می‌دهند. بهترین نوع کاشت همین نوع پودری است.  برای این نوع کاشت زمانی بیشتر و سوهان‌کشی دقیق و حرفه‌ای جهت یکسان بودن انگشت ها نیاز است.

کاشت ژل
مواد ژل به صورت آماده قابل خریداری است. آن را بعد از مواد ضدقارچ روی ناخن می‌گذارند و در دستگاه یووی قرار می‌دهند تا خشک شود. این نوع کاشت شبیه همان کاشت پودر است و فقط مواد آنها با هم فرق می‌کند. به طور کلی کاشت با قالب یا قلم دو شیوه متفاوت در کاشت پودری هستند که هر یک مزیت‌ها و نکات منفی مخصوص به خود را دارند.

به‌طور کلی بهترین شیوه کاشت پودر با قلم است زیرا شما می‌توانید انواع ناخن‌ها را به‌راحتی کاشت کرده و مشکلات ناخن را برطرف کنید. همچنین محکم‌تر و مقاوم‌تر از کاشت قالب است و کمتر هوا می‌گیرد و شما به راحتی می‌توانید فرم مورد نظر خود را به آن بدهید.

در این مقاله درمورد عمل بینی گفته شده است

اصول مهم در طراحی دکوراسیون آشپزخانه

عنوان: طراحی دکوراسیون پذیرایی های کوچک

این مقاله درمورد دکوراسیون داخلی می باشد.

اتاق غذاخوری و دکوراسیون داخلی این اتاق از مهم ترین نقاط در طراحیی دکوراسیون منزل به شمار می رود و شما میتوانید با ایده های ناب برای دکوراسیون اتاق غذاخوری طراحی بی نظیری برای اتاق غذاخوری داشته باشید. اتاق غذاخوری، مکانی است که همه اعضای خانواده دست‌کم یک بار در روز دور یکدیگر جمع می شوند. پس چه بهتر که آن را به محفلی گرم و فضایی دوست داشتنی تبدیل کنیم. در این مطلب در نظر داریم هر موردی برای تزئین اتاق غذاخوری لازم است برایتان یادآوری کنیم.
اصلی ترین گزینه اتاق غذاخوری، میز ناهارخوری است. هنگام خرید میز ناهارخوری مناسب باید به شکل و اندازه اتاق توجه داشته باشید و فقط به زیبایی میز فکر نکنید. میزناهارخوری میزی است که افراد برای صرف غذا دور هم جمع می شوند. به همین دلیل، رنگ، شکل و طرح این میز بسیار مهم است و باید سعی کنید با دیگر مبلمان خانه نیز جفت باشد.

میزهای مستطیل و گرد انتخاب های مناسبی برای همه زمان ها و مکان ها هستند. این میزها اصولا در همه اتاق ها جا می شوند و با هر دکوراسیونی جور در می آیند. میزهای گرد، مکالمه افراد را سرمیز راحت تر می کند. میزهای مستطیل نیز برای تعداد بیشتر مهمانان، فضای بیشتری دارد. دور میزهای مستطیل می توان صندلی اضافه کرد. اما میزهای گرد این قابلیت را ندارند.

کلی ایده برای اتاق غذاخوری

اتاق های ناهارخوری بی رنگ و رو را می توان با کمک میز ناهارخوری زیبا جلوه داد. برای این گونه اتاق ها بهتر است میزی متفاوت انتخاب کنید. به طور مثال، میزهای بیضی یا هشت ضلعی، به اتاق های ساده شخصیت خاصی می بخشند.

تناژهای رنگ آبی

آبی رنگی است که از تناژهای متنوعی تشکیل شده است، به طور کلی، آبی رنگی سرد محسوب می شود، اما کمتر کسی می داند که برخی از تناژهای آبی از سردی کمتری برخوردارند و یا حتی جز تناژهای گرم محسوب می شوند.

رنگ آبی فیروزه ای در دکوراسیون غذا خوری

فیروزه ای یکی از زیباترین تناژهای رنگ آبی است که نمی توان از دیدنش سیر شد و با تماشای آن احساس تازگی و شادابی نکرد. اگر به دنبال ترکیب رنگی شیک و خیره کننده ای هستید، آبی فیروزه ای را با قهوه ای شکلاتی همراه کنید. بهترین روش برای این کار این است که یکی از دیوارهای اصلی اتاق غذاخوری را آبی فیروزه ای کنید، برای میز و صندلی غذا خوری گزینه ای چوبی به رنگ شکلاتی تیره را انتخاب کنید و آبی تیره را در اکسسوری ها و جزییات دکوراسیونی فضا تکرار کنید.

ترکیب رنگ آبی و سبز ملایم در دکوراسیون غذاخوری

آرامشی به وسعت آسمان را می توان در دل خانه داشت و با همان آرامش به صرف غذا و گذران زمان کنار عزیزان پرداخت. یکی از دیوارهای اتاق غذا خوری را به رنگ آبی آسمانی رنگ آمیزی کنید و برای رسیدن به ایده آل ترین جلوه و احساس، آن را با سبز ملایم همراه و همنشین کنید.

در این مقاله درمورد دکوراسیون اتاق خواب کودک هم مطالب خواندنی وجود دارد

برای کاهش مضرات امواج موبایل چه باید کرد

عنوان: برای کاهش مضرات امواج موبایل چه باید کرد

این مقاله درمورد تفریح و سرگرمی می باشد.

چطوری فرد خوش شانسی باشیم؟ سوالی که ممکن است زندگی شما را دگرگون کند اما واقعاً پاسخ چیست؟

شاید شما هم تاکنون با افراد زیادی برخورد کرده باشید که از جمله های منفی مانند “بخشکی شانس یا لعنت به این شانس” و صدها جمله منفی دیگر که پایانی ندارند در اتفاقات روزانه استفاده کرده باشند. آیا دقت کرده اید که ذهن بسیاری از مردم در برابر مسائل به صورت پیش فرض در حالت نا امیدی تنظیم شده است. بسیاری از مردم در انتخاب هایی که دارند گزینه هایی را انتخاب می کنند که حالت آگاهانه ندارد و علت آن هم این است که از کودکی تحت تاثیر محیط به یک قالب فکری ثابت عادت کرده اند.

برای مثال، در اتفاقات به ظاهر ناخوشایندی که در زندگی پیش می آید بسیاری از مردم خود را بدشانس می خوانند در واقع شخص بین دو انتخاب یعنی خوش شانسی و بد شانسی گزینه نامناسب را انتخاب میکند و تکرار مکرر بدشانسی، در ذهن او تبدیل به یک باور می شود. براستی اگر در هر اتفاقی قبل از اینکه خود را بدشانس بدانیم، لحظه ای تامل کنیم و مدتی به جنبه های مختلف موضوع دقت داشته باشیم نکات مثبتی بر ما آشکار خواهد شد که راه حل بسیاری از مشکلاتمان هستند و چه زیباست آنگاه خود را خوش شانس بخوانیم.پی بردن به این نکات در هر اتفاقی، باور خوش شانس بودن را در ذهن استوار می کند و این باور، خوش شانسی را به زندگیتان فرا می خواند خوش بختی و سعادت به دنبال کسی می رود که از ته قلب به وجودش باور دارد.

 خواص مثبت اندیش بودن

در واقع در هر اتفاق سخت و ناخوشایندی نکات بسیار ارزنده ای پنهان است که شخص به علت پندار اشتباهی که در ذهنش شکل گرفته از درک نمودن آنها عاجز می باشد. از دوران کودکی به ما یاد نداده اند که ظاهر ناخوشایند اتفاقات یک روی سکه است و روی دیگر آن را باید عاقلانه دریافت، این بُعد ماجرا حاوی نکات مفیدی است که می تواند راه حل بسیاری از کمبودهای زندگی باشد چه خوب است یاد بگیریم که هر اتفاقی هر چند ناخوشایند را در جهت خودسازی به کار بگیریم. در واقع می توانیم با جهت دادن به اتفاقات، مسیر تعالی خود را تسریع کنیم نه اینکه اجازه دهیم اتفاقات روزمره ما را از مسیر اهدافمان خارج کنند. جالب است در اینجا اتفاقات ناخوشایند را با چند مکانیسم فیزیولوژیک بدن مقایسه نمایم. همه شما احتمالا در خواب کابوس دیده اید و یا دچار بختک شده اید، شاید در ظاهر این خوابها اتفاقی باشند ولی اخیرا محققان پی برده اند که وقتی یکی از اندام های بدن در خواب دچار نارسایی می شود فرد باید بیدار شود تا اختلال پیش آمده رفع شود، به نظر شما بدن چگونه این کار را انجام می دهد؟ بله، با استفاده از یک کابوس شما را از خواب بیدار می کند. آیا با روئیاهای شیرین می تواند ما را از خواب بیدار کند؟ خیر. اکنون شما با دانستن این مطلب به جای اینکه از خوابتان گلایه کنید می دانید که یکی از اندامهای شما از خطری بالقوه در امان مانده است و برای این موضوع قدردان کابوسی هستید که شما را بیدار نموده است و این همان بُعد دور از ذهن اتفاقات است.

 یکی دیگر از مکانیسم های فیزیولوژیک که در بدن وجود دارد مکانیسم درد است، وقتی که جایی از بدن دچار اختلال می شود بدن سعی دارد با ایجاد حس درد، شخص را نسبت به اختلال پیش آمده آگاه نماید تا مشکل پیش آمده را مرتفع سازد و از بیماری های بعدی جلوگیری نماید.

 اتفاقات ناخوشایند هم ممکن است فرد را به نقص و یا کمبودی در زندگی آگاه کنند و او را برای یافتن راه حلی برای جلوگیری از اتفاقات ناگوار بعدی ترغیب کنند. اگر بدانید که اتفاقات ناخوشایند، کابوس و درد سازوکارهایی هستند که می توان از آنها در جهت بهبود کیفیت زندگی استفاده کرد دیگر در هر اتفاقی شروع به شکوه و گلایه نخواهید کرد، بلکه با تامل بیشتر و دقت نمودن به جنبه های مختلف آن، پیام های مناسبی دریافت می کنید که می توانند شما را از نظر ذهنی یک پله بالاتر ببرند

 

 در این مقاله اشاره ای به اخبار بازیگران شده است.

تدارکات برای برگزاری مراسم عروسی رویایی

عنوان: معیارهای عروس در مورد قد داماد

این مقاله درمورد آرایشگاه عروس می باشد.

آلبوم عروسی پر از عکس های زیبا و به یادماندنی میتواند بهترین خاطره و یادآور روزهای شیرین برای هر عروس و دامادی باشد. آلبوم عروسی و ژست عکس عروس و داماد در آلبوم عروسی اهمیت زیادی دارد. ژست عروس و داماد چگونه باید باشد تا عکس های عروسی مان زیبا باشد ؟ تقریبا این سوالی است که چندین بار در ماه عزیزان با من تماس می گیرند و می پرسند به همین دلیل تصمیم گرفتم در این پست به بررسی این موضوع بپردازم و امیدوارم مورد پسند شما دوستان قرار گیرد
اطمینان دارم برای تمام عزیزان بسیار مهم است که عکس عروسی شان بسیار خاص و زیبا باشد به همین خاطر همه تمایل دارند از قبل برای عکاسی روز عروسی شان آماده باشند یکی از موضوعاتی که می تواند به بهبود و استایل عکس های عروسی کمک شایانی کند اجرای درست ژست (Pose) است اما قسمتی که اکثرا از آن غافل می شوند اجرای طبیعی و انتقال حس در ژست ها است .این نکات در مورد عکاسی عروسی را بخوانید تا سریعتر، هوشمندانه تر، عاقلانه تر و بهتر تصمیم بگیرید.

هر ژست (pose) باید علاوه به تغییر نوع ایستادن و یا حرکت شما ، تغییرات کلی در نوع نگاه شما را نیز به همراه داشته باشد . سعی کنید زمانی که ژستی را میگیرد درون آن حس غرق شوید و با تمام وجودتان آن را انجام دهید . در طول ژست گرفتن (pose) به هیچ چیزی به غیر از حال و هوایی که آن ژست انتقال می دهد فکر نکنید ، وظیفه عکاس حرفه ای راهنمایی و بر طرف کردن مشکلات حس گرفتن شماست که با کمی صبر و حوصله می توان بهترین نتیجه را از آن ژست گرفت.
 

عکاسی سنتی عروسی:
عکاسی قبل، هنگام و بعد از جشن عروسی قسمت هایی هستند که آلبوم عروسی را تشکیل می دهند. اکثر عکاسان مجالس عروسی فقط روی همین مراحل مرسوم تمرکز می کنند و برخی می خواهند همین مراحل را با ایده های جدیدی آزمایش کنند.

بسیار مهم است که بدانید انتظارتان از یک آلبوم عروسی چیست. از خیلی چیزها قبل و بعد از جشن می توان عکس گرفت. حتی برخی از زوج ها یک روز را بطور جداگانه (غیر از روز جشن عروسی) به عکس گرفتن اختصاص می دهند. تصمیم گیری برای این برنامه مربوط به زوج و عکاس عروسی می شود.

از مجلات عروس ایده بگیرید
یکی از بهترین منابعی که می توانید برای ژست عروس و داماد از آنها ایده بگیرید همین مجلات تخصصی عروس است در سراسر دنیا چاپ می شوند کافی است چند تا از آنها را تهیه کنید و صفحات آن را ورق بزنید و کلی ایده خوب بگیرید . سعی کنید عکس هایی را که دوست داشتید را علامت گذاری کنید و علاوه بر اینکه آن ها را روبه رو آیینه تمرین می کنید به عکاس عروسی تان نیز نشان دهید.

در این مقاله اشاره ای به انتخاب بهترین آتلیه عروس شده است.